داوود همتیان در گفتوگو با شهرآرانیوز، با اشاره به جزئیات سرویسدهی عملیاتی ناوگان مترو در سومین شب از لیالی پرفضیلت قدر، اظهار کرد: براساس تصمیمی که از طرف مجموعه مدیریت شهری به ما ابلاغ شد، ما در هر سه شب از لیالی قدر و از جمله شب گذشته، از ساعت ۷ صبح تا ۲:۳۰ بامداد روز بعد یعنی بیش از ۱۹ ساعت سرویسدهی فعال داشتیم که ۱۷ رام قطارشهری بهاستعداد ۵۷ واگن، همه ظرفیت قطارشهری مشهد را پای کار مردم عزیز مشهد و زائران گرامی آورد.
وی افزود: در شب گذشته، خط یک با سرفاصله زمانی ۵.۵ دقیقه و خط دو با سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه، درمجموع بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در مسیرهای مختلف درونشهری و عمدتاً منتهی به حرم مطهر رضوی بهصورت رفتوبرگشت جابهجا کردند. اگرچه ظرفیت خطوط یک و دو متفاوت است، اما درمجموع، بیش از ۳۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص نیز در بخشهای نگهداری تأسیسات و همچنین حوزه عملیات، مسئولیت حفظ ثبات و کیفیت تردد درونشهری زائران و مجاوران را برعهده داشتند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطارشهری مشهد با یادآوری ارائه خدمت رایگان قطارشهری مشهد در شبهای قدر گفت: ثبت بیش از ۲۰۰ هزار سفر درونشهری با مترو فقط در یک شب از جمله افتخاراتی است که مجموعه زیرساختهای خدماتی به آن جامه عمل پوشاندهاند. افتخار مضاعف ما نیز آن است که این خدمات همگی به صورت کاملاً رایگان به مردم ارائه شد و کارکنان دو خط مترو بیش از ۱۹ ساعت، بدون معطلی، وقفه یا استراحت در بخشهای مختلف، عهدهدار مسئولیتهای خطیر و حساس خود بودند.
وی بیان کرد: شب گذشته، فضای کلی خدمت برای ما بسیار حساس و مهم بود، اما بیش از همه میتوان به مسئولیت کارکنان حوزه نگهداری و تأسیسات اشاره کرد که با بروز هر نوع خطای فنی در هر واگن، بلافاصله آن را از خط خارج و با واگن آماده دیگری جایگزین میکردند تا روند تعمیرات تخصصی بر روی آن آغاز شود و پس از رفع نقص، دوباره به چرخه استفاده بازگردد. حاصل این تلاشهای شبانهروزی، اما پنهان، قطارشهری را به بهترین زیرساخت تردد درونشهری در مشهد تبدیل کرده و ما در مسیر خدمت به زائران، بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.